KÖPVILLKOR

Vårt juridiska namn är: Kurres Fiskeshop AB, organisationsnummer 556829-4689, adress Öggestorp 24, 561 62 Tenhult, Sverige

1. Köp

1.1 Allmänt
Vid lagd beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av oss. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills dess att varan är skickad.

2. Pris och betalning

2.1 Betalningssätt

Klarna

Betalning hanteras genom Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarnas”, villkor. Du kan läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout genom att klicka här.

Paypal

Vi erbjuder via PayPay betalning via PayPal-konto eller kort

Swish

Vi erbjuder smidig betalning med Swish.

2.2 Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Inga expeditionskostnader tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att när som helst innan Leveransdagen justera angivna priser, under förutsättning att kunden därvid meddelas. Kunden äger då rätten att häva köpet.

2.3 Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning, feltryck och prisjusteringar där prissättningen är orimligt låg. I dessa fall förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa.

3. Frakt & Leverans

3.1 Allmänt
Fiska.nu strävar alltid efter att leverera kundens varor på ett så billigt och säkert sätt som möjligt. Varorna levereras från vårt eget lager av i första hand PostNord. Vår standardfrakt är MyPack Connect, som levereras till ditt närmaste ombud. Är paket längre än 119cm eller tyngre än 20kg så kan extra avgifter eller andra fraktmetoder tillkomma. Rätt fraktpris beräknas alltid i varukorgen, baserat på vilka varor man lagt där. Fri frakt (till utlämningsställe) vid ordervärde över 500kr.

3.2 Fraktalternativ
PostNord MyPack Connect – Kostnad 69kr (skrymmande 139kr)
Vår standardfrakt. Levereras till ditt närmaste uthämtningsställe (t. ex. din lokala mataffär). Du får avisering att ditt paket finns att hämta via SMS till det mobilnummer du angav vid beställningstillfället. Obs! Max liggtid hos ditt uthämtningsställe är 14 dagar. MyPack Connect kan användas för paket upp till 20 kg och max 149 cm på längden. Tillägg för skrymmande paket (120-149cm) 70kr. Fri frakt inom Sverige vid beställning över 1000 kr (gäller endast inom Sverige).

Postnord Varubrev 1:a klass – Kostnad 39kr
Skickas direkt hem till din brevlåda, och är spårbart. Scannas när den levereras till dig och kan följas via PostNords spårning. Delas ut redan vardagen efter inlämning. Varubrev kan användas för beställningar av mindre produkter upp till 999 kr och max totalvikt 1 kg. Du ser i varukorgen om alternativet Varubrev är synligt.

PostNord MyPack Home – Kostnad 199kr (skrymmande 269kr)
Hemleverans. Varorna levereras hem till dörren vardagar mellan klockan 9:00–21:00 i 2-4 timmars intervall. Mottagaren har möjlighet att själv välja datum och tid för leverans, samt inom vilka tider det passar att få varan levererad. Tidsintervallen varierar beroende på mottagarens adress. Mottagaren får en avisering via sms eller e-post dagen före första möjliga leveranstid. Mottagaren får då också en länk till sida där alternativ för leverans kan väljas. Villkor: Max vikt 35kg, max längd 175cm. Pristillägg för skrymmande paket över 120cm är 70kr.

3.3 Leverans
Beställningar som görs före klockan 14:00 helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige. Vi ansvarar för transporten till dig som kund. Du och transportföretaget står för ansvaret vid en eventuell retur till oss.
3.4 Leveransförsening
Vi har i regel alltid samtliga lagervaror i lager, men reserverar oss för att lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera saldot, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om varan inte finns i lager. Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller har stött på problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
3.5 Ej uthämtade paket – Ombud
Paketet ligger kvar 7 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Tilläggstjänst Utökad liggetid 14 dagar kan vid behov väljas kostnadsfritt av både avsändare och mottagare. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig 250 kr för ej uthämtade paket. Detta för att täcka våra kostnader för retur och administration.
3.6 Returer
Kontakta oss först vid eventuell retur. Vi skickar returfraktsedel med instruktioner, om du inte har möjlighet att ordna frakten själv. Vi har inte möjlighet att hämta ut paket hos ombud, utan alla returer skall skickas som företagspaket direkt till oss. Kostnad för vår returfrakt är 89 kr.
3.7 Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till hej@fiska.nu
3.8 Ordererkännande
Anmärkning mot ordererkännande skall, för att vara giltigt, framställas inom åtta (8) dagar från att leveransen mottagits.

4. Garanti, ångerrätt, reklamationer

4.1 Garanti
Kurres Fiskeshop AB följer konsumentköplagen, vilket innebär att alla varor som säljs har minst ett års produktgaranti. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

4.2 Ångerrätt och öppet köp
Privatpersoner har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Eventuella lappar och märkningar måste vara intakta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Vi erbjuder även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter. Kontakta alltid oss innan eventuell retur görs. Läs mer under Returer ovan. Du har som kund rätt att undersöka den inköpta varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om en returnerad vara bär spår som vittnar om att den har använts eller hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för detta, eller om lappar eller märkningar är borttagna har vi rätt till ett avdrag för värdeminskningen på varan som kan uppgå till varans fullständiga pris.

4.3 Reklamationer
Felaktig eller skadad vara skall anmälas till oss via mail hej@fiska.nu. Beskriv utförligt felet eller skadan, och bifoga gärna bild. Skicka aldrig varor i retur innan du har varit i kontakt med oss. Vi står för returfrakten och efter att vi varit i kontakt så skickar vi fraktsedel.

4.4 Återbetalning
Återbetalning sker via samma betalningssätt som vid köpet. Klarna eller Swish. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

5. Övrigt

5.1 Tvist
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

5.2 Reservation
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Vi reserverar oss också för att en vara kan bli slutsåld.

5.3 Personuppgifter
I samband med beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få ut den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.

5.4 Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.